NAČÍTAVAM

Začnite písať

INŠPIRÁCIE RECEPTY ZDRAVIE

Vitamínová bomba pre deti: Zázračné smoothie z MioMatu

Kristína Majerová
Share
špenátové smoothie

Radi by sme svojim deťom pripravili niečo na zdravé na raňajky či desiatu? Chcete im dopriať vitamíny v prírodnej a zdravej forme? Vyskúšajte smoothie. Ľahko, jednoducho a efektne zabezpečíte prísun vitamínov, minerálov a vlákniny. Kombinácií existuje neskutočne veľa, môžete vybrať ovocie aj zeleninu na základe vašich preferencií či obľuby.

Smoothie – vitamínová bomba

Smoothie je skvelým zdrojom vitamínov, enzýmov, minerálov a ďalších zdraviu prospešných látok. V porovnaní s ovocnými šťavami je možné ho považovať za komplexný nápoj aj vďaka zachovanej vláknine. Vďaka tomu, že smoothie je zložené z čisto prírodných ingrediencií, ide o vitamínovú bombu v pravom zmysle slova, ktorá:

  • osvieži,
  • dodá potrebnú dávku minerálov, vitamínov a vlákniny,
  • dodá chýbajúcu energiu,
  • napomáha k psychickej pohode,
  • detoxikuje organizmus,
  • napomáha k tráveniu,
  • zlepšuje kvalitu nechtov, vlasov a pokožky.

Rýchle raňajky, ktoré vás nakopnú? Vyskúšajte smoothie!

Zelené smoothie

Ingrediencie

  • 2 zrelé banány
  • 4 menšie jablká
  • hrsť čerstvého špenátu
  • polovica citróna

Jablká sme očistili (zbavili jadierok aj kože), nakrájali na menšie kúsky. Olúpané banány prekrojené na tretiny sme spolu s jablkami, odšťavenou polovicou citrónu a hrsťou špenátu vložili do MioMatu. Doliali sme vodou po odporúčanú rysku min/max a zapli režim “Smoothie”. Približne po dvoch minútach bol nápoj hotový.

Chutilo nám? Čo myslíte?

Sedemročný Jakubko: „Mama, mňam. Nevedel som, že špenát je taký dobrý. Skúsme ho aj nabudúce niekde pridať. Chcem byť zdravý.”

Manžel: „Zaujímavé, že špenát vôbec nie je cítiť. A pritom ho tam nebolo málo. Určite to robme častejšie.”

Za seba môžem zhodnotiť, že chuť bola naozaj veľmi príjemná, jemná a osviežujúca.

Vyskúšajte aj mrkvovo šošovicovú polievku s MioMatom

Prečo by sme mali jesť špenát

  • jedol ho aj Pepek Námorník a vďaka nemu mal silné svaly – skúste ako motiváciu pre deti (úsmev),
  • neobsahuje žiaden tuk, veľmi málo kalórií, zdroj vitamínu K (pevné kosti), A, B, C, železa,
  • bohatý na luteín zeaxantin, dva karoteinody, ktoré slúžia na ochranu zraku,
  • v 100 g čerstvého špenátu sa nachádza až tretina doporučenej dennej dávky vitamínu B9,
  • pozitívne vplýva na znižovanie cholesterolu,
  • tepelnou úpravou stráca na výživnosti – ideálne kombinovať čerstvý

Akčný tip:

V zime môžete do smoothie pridať zázvor alebo citrón, v lete zase melón kvôli dostatočnej hydratácii.

Tagy

1 Komentár

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *