NAČÍTAVAM

Začnite písať

AKČNÉ TIPY BÁBÄTKO TLAČOVÁ SPRÁVA

Zdravá tehuľka má zdravé bábo

Martina Novotná
Share

Každá nastávajúca mamička si v prvom rade želá, aby mala zdravé bábätko. Viete, čo všetko môžete v tehotenstve ovplyvniť, aby ste boli zdravá, a tak sa zdravo vyvíjalo aj vaše bábätko? Poradíme vám, ako sa aj počas tehotenstva udržať fit.

1. Stavte na zdravú a vyváženú stravu

Kľúčovým prvkom zdravia je vhodné stravovanie. Čo sa stravovania týka, je tehotenstvo náročné hlavne v tom, že v tele ženy pôsobí veľké množstvo rôznych hormónov a tie ovplyvňujú aj jej chute. Ako už iste viete, bývajú rôzne a zaujímavé. A tak kombinácie chutí a jedál, ktoré tehotné ženy preferujú, často vyvolávajú úsmev na tvári.

PODPORTE združenie Akčné ženy a podnikanie žien na Slovensku



Ak ste tehotná, váš jedálniček by mal byť predovšetkým vyvážený. To sa týka pomeru sacharidov, tukov i bielkovín. Žiadna z týchto základných makroživín by nemala chýbať. Tehotenstvo nie je v žiadnom prípade vhodný čas na redukciu hmotnosti ani akúkoľvek diétu. Ale vhodné nie je ani zbytočné prejedanie sa či jedenie za dvoch, ako to poznáme od našich mám a starých mám.

2. Užívajte výživové doplnky a vitamíny

V prvých mesiacoch tehotenstva mnohé ženy bojujú s nevoľnosťami a problémami s trávením. Častokrát je problematické vôbec niečo zjesť či udržať v žalúdku. V tomto období je mimoriadne dôležité zabezpečiť pre bábätko dostatok živín, vitamínov a stopových prvkov. Bábätko sa veľmi rýchlo rastie a vyvíjajú sa mu aj všetky orgány v tele.

Na ich doplnenie siahnite preto po výživových doplnkoch a vitamínoch. Kľúčovú úlohu zohráva kyselina listová. Spoločne s vitamínov B12 sa podieľa na tvorbe DNA, delení buniek, tvorbe krvi a rastových procesoch. Dôležité je tiež doplnenie ďalších prvkov, ako sú železo, horčík či vápnik. Vitamín C a zinok sú nenahraditeľné pri imunite, a preto je potrebné zabezpečiť ich príjem aj v tehotenstve, ktoré váš organizmus veľmi vyčerpáva.

Náš tip: Širokú ponuku výživových a vitamínových doplnkov pre tehotné ženy nájdete v internetových lekárňach Benu alebo Dr.Max. Chcete pri ich nákupe ušetriť? Potom využite výhodný Benu lekáreň zľavový kód a Dr.Max zľavový kód.

3. Nevynechajte pohyb a cvičenie

Pokiaľ sa v priebehu vášho tehotenstva neobjavili žiadne závažné zdravotné problémy, ktoré by vás obmedzovali v pohybe, je mimoriadne dôležité, aby ste sa dostatočne hýbali. V závislosti od predošlého životného štýlu si môžete zvoliť vhodný druh pohybu. Ak patríte k ženám, ktoré boli aj pred otehotnením športovo veľmi aktívne, určite budete športovať oveľa intenzívnejšie.

Ak ste však ani predtým nevenovali športu príliš veľa pozornosti, sú pre vás určite vhodné najmä pravidelné prechádzky. Prípadne do svojho života zaraďte nenáročné tehotenské cvičenia, jogu či pilates. Veľmi užitočná je aj fit lopta, ktorá okrem iného podporuje prípravu pôrodných ciest, upokojuje bábätko v brušku a možno s ňou aj cvičiť. Myslite na to, že ženy, ktoré sa počas tehotenstva dostatočne pohybovali, majú spravidla jednoduchší pôrod a aj ich regenerácia po pôrode býva rýchlejšia.

4. Minimalizujte stres a buďte v pohode

Fyzická kondícia je veľmi dôležitá, avšak nezabúdajte ani na psychickú pohodu. Ak ste ako tehuľka vyrovnaná a pokojná, bude aj bábätko v brušku kľudnejšie. Existujú dokonca názory, že tehotenstvo ovplyvňuje to, aké bude bábätko, keď sa narodí. Nervozita a stres spôsobia, že bábätko bude viac uplakané a naopak, ak je budúca mamička spokojná a vyrovnaná, aj bábätko bude po narodení spokojnejšie. Preto si nájdite čas pre seba, robte to, čo vás baví a napĺňa radosťou. Trénujte aj správne dýchanie pri pôrode, ktoré môže byť pre vás zároveň aj formou relaxácie a uvoľnenia.

Takže, tehuľky – jedzte zdravo a chutne, hýbte sa, robte veci, ktoré vás tešia a odmenou vám bude zdravé a spokojné bábätko.

klub žien
Tagy

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *