NAČÍTAVAM

Začnite písať

MAGAZÍN ODPORÚČAME PODNIKANIE POZVÁNKA VZDELÁVANIE

Chcete na svoj web privádzať viac návštevníkov? Naučte sa používať správne kľúčové slová

Redakcia
Share

V dnešnej dobe sa už mnoho podnikateľov presúva do online sveta. Niekedy je preto náročné byť videný v tom množstve informácií. Aj tak to však niektorí dokážu. Ako to robia? Cielia na tých správnych zákazníkov a vedia, čo im povedať. Radi by ste to vedeli tiež? Tak čítajte ďalej.

Možno ste sa rozhodli podnikať, pretože sa po materskej dovolenke už nechcete vrátiť späť do práce. Dnes je už bežné, že o sebe dáte vedieť prostredníctvom web stránky, ktorá slúži ako akýsi obchodný výklad. Na nej sa ľudia o vás a vašich produktoch či službách dozvedia všetko potrebné.

PODPORTE združenie Akčné ženy a podnikanie žien na Slovensku



Ak ale máte pocit, že založiť si stránku a čakať na prílev kúpychtivých zákazníkov je postačujúce, tak budete sklamaná. Je dosť možné, že tam nezablúdi ani živá duša, hoci by ste si ju dali vyrobiť naozaj skvelému odborníkovi. Prečo je to tak? A aké sú možnosti to zmeniť? Vysvetlime si najskôr pár dôležitých pojmov.

Prečo by som sa mala skamarátiť so SEO?

Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO (z angl. search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie návštevnosti webstránky z organických (neplatených) výsledkov vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. SEO zahŕňa analýzu kľúčových slov, linkbuilding, linkbaiting, social media marketing, virálny marketing, on-line PR v kombinácii so sémantickým kódovaním webu.

Laicky je to teda schopnosť vyhľadávača (napr. Google), aby v tom množstve dát dokázal nájsť práve vašu stránku a ponúknuť ju človeku, ktorý momentálne hľadá niečo z oblasti, ktorej sa venujete. Pri takomto vyhľadávaní sa zohľadňuje množstvo faktorov a vyhľadávače ponúkajú práve tie stránky, ktoré sa zhodujú v čo najväčšom počte.

Čím vylepším SEO pre svoju stránku?

Jedným z faktorov s väčšou váhou je používanie správnych kľúčových slov (angl. key words). Tie by mali odrážať zameranie vašej webstránky alebo e-shopu. Ak sa zameriavate napríklad na predaj detského oblečenia, pracujete s kozmetikou alebo ponúkate služby v oblasti koučingu, kľúčové slová spojené s touto problematikou by sa mali pravidelne objavovať v článkoch na vašej stránke alebo blogu.

Okrem toho zaváži aj samotná hierarchia stránky, to ako sa na nej dokáže návštevník orientovať a či sa venuje témam, ktoré sú prínosné. Je totiž bežné, že témy, ktoré sú spoločensky menej prijateľné alebo tabuizované vyhľadávače dokážu rozpoznať a tým znižovať jej umiestnenie vo vyhľadávaní.

Nezabudnite na analýzu

Ak chcete mať prehľad v tom, ako sa vaša stránka zobrazuje a či na ňu niekto chodí, nemali by ste zabúdať ani na pravidelnú analýzu. Bežne dostupným je napríklad Google Analytics, ktorý si musíte prepojiť s vašou URL adresou. Následne vám dokáže ponúknuť veľmi zaujímavé informácie o tom, kto a kedy sa pohybuje na vašej stránke.

Takýmto spôsobom vidíte, aké články alebo produkty zaujímajú vaše publikum najviac. Takto viete odhadnúť, čo im ďalej môžete ponúknuť. Vďaka rôznym metrikám si už následne viete lepšie zacieliť reklamu a tak nemíňate zbytočne peniaze na veci, ktoré by vašich potenciálnych zákazníkov nemuseli zaujímať.

Ak sú pre vás tieto pojmy španielskou dedinou, prípadne by ste radi svoju stránku vylepšili pre vyhľadávače, tak sa nezabudnite prihlásiť na webinár, ktorý pre vás pripravujeme.

O všetko ohľadom SEO a digitálneho marketingu vám porozpráva Marek Straka, ktorý pracuje ako biznis konzultant a venuje sa strategickému poradenstvu pre firmy.

Lístky si môžete zakúpiť tu. Pre členky Klubu akčných žien je webinár ZDARMA.

seo

klub žien
Tagy

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *