Domáci turizmus zaznamenal v roku 2021 historicky najlepšie leto
Leto tohto roka sa z pohľadu domáceho turizmu zapíše v slovenských štatistikách ako doteraz najlepšie. Približne 80% návštevnosti tvorili domáci návštevníci, na ktorých sa zameriavala aj taktická kampaň agentúry na podporu cestovného ruchu SLOVAKIA TRAVEL. Celkovo 3,2 milióna nocí strávili Slováci na dovolenke na Slovensku, v prázdninových mesiacoch tohto roka sa ubytovalo v hoteloch, penziónoch či chatách 1,02 mil. domácich hostí, čo predstavuje o 16,1 % vyšší počet Slovákov ako v roku 2019, ktorý bol doteraz považovaný za najlepší turistický rok v histórii Slovenska.
Silná kampaň pre turizmus
Skvelé čísla domáceho turizmu boli v roku 2021 dosiahnuté aj napriek pandemickým obmedzeniam, ktoré v roku 2020 neboli natoľko prísne. Vyplýva to z údajov Štatistického úradu SR. V minulom roku letná návštevnosť domácich dosiahla takmer 940-tisíc hostí, pred dvoma rokmi to bolo takmer 882-tisíc hostí.
„Naskočili sme do rozbehnutého vlaku a pripravili kampaň, aká u nás v oblasti cestovného ruchu ešte nebola. O miestach na trávenie dovolenky sa hovorilo všade – v televíziách, rádiách, čítali ste o nich v tlačených médiách. Slováci sa rozcestovali po Slovensku a na vlastné oči videli miesta, o ktorých doteraz len čítali alebo počuli. Tie percentá by boli ešte vyššie, no treba
si uvedomiť, že veľa Slovákov trávilo leto na svojich chatách alebo u priateľov“, povedal Václav Mika, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Neustály pokles zahraničných návštevníkov
Pre nepriaznivú a nejasnú pandemickú situáciu však Slovensko naďalej zaznamenáva pokles zahraničných návštevníkov. V aktuálnej letnej sezóne sa ubytovalo na Slovensku 229-tisíc cudzincov, čo bolo o 63 % menej ako pred dvoma rokmi pred pandémiou.
„Tento pokles je v dôsledku pandemických opatrení prirodzený. Domáci turisti výpadok zahraničných cestovateľov nevykryjú. Dôležité sú jasne nastavené pravidlá. Preto sme po letnej taktickej kampani na Slovensku rozbehli informačnú kampaň v okolitých krajinách, v ktorej vysvetľujeme podmienky vstupu na Slovensko a pomáhame orientovať sa v tejto nejasnej situácii”, uviedol Václav Mika.
Po úspešnej letnej sezóne sa SLOVAKIA TRAVEL zameriava aj na zahraničný trh, spustila informačnú kampaň v Česku, Poľsku a Maďarsku, v ktorej hlavne objasňuje pravidlá vstupu zahraničných turistov na Slovensko. Prioritou je aj Expo Dubaj 2020, a to v rámci vizuálne a obsahovo pútavej expozície v Slovenskom pavilóne, ktorá prezentuje našu krajinu ako atraktívnu dovolenkovú destináciu.
Zdroj foto: pixabay.com
15+ tipov na výlety na Liptove. Kam sa oplatí ísť aj s deťmi?