Začnite písať

Uncategorized

Cestovný ruch rozhýbe nielen otvorenie gastro prevádzok, ale aj intenzívna kampaň v zahraničí

Cestovný ruch dostáva už druhý rok kvôli pandémii najväčší zásah zo všetkých hospodárskych odvetví. Dnešné otvorenie gastro prevádzok pre očkovaných a ľudí, ktorí v posledných 180 dňoch prekonali ochorenie COVID-19, ho pomôže rozhýbať, no je len jedným z krokov. Nevyhnutnosťou sú jasné informácie a jasne nastavené podmienky trávenia dovolenky na Slovensku.

Cestovný ruch na Slovensku má za sebou ďalší ťažký rok. Podmienky pre príjazdový cestovný ruch boli obmedzené a často nepredvídateľné, domáci a zahraničný cestovný ruch sa vyvíjal rozdielne. ,,Pri zahraničnom vidíme kontinuálny prepad od historicky najsilnejšieho roku 2019. Pripisujeme to najmä nejasným podmienkam cestovania na Slovensko. V roku 2021 sme prakticky nemali zimnú sezónu, preto som rád, že otvorením gastro prevádzok sa sezóna konečne rozhýbe,“ konštatuje Václav Mika, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL.

Zmeniť tento stav by v novom roku podľa neho mohli a mali jasné informácie a intenzívna kampaň v zahraničí o tom, za akých podmienok je možný príjazdový cestovný ruch, pokiaľ tomu bude pandemická situácia naklonená. Rovnako dôležité pre prežitie cestovného ruchu budú kompenzácie za uplynulé zatvorenie prevádzok a lockdown.

Domáci cestovný ruch v roku 2021 mal naopak z hľadiska letnej sezóny historicky najlepší rok. ,,Z toho máme stále veľkú radosť. Od vzniku našej organizácie v apríli sme sa sústredili na to, aby sme podporili záujem Slovákov o dovolenku v našej krajine. Naša kampaň bola plná faktov, prinášala tipy na letnú dovolenku v najsledovanejších formátoch v rádiu, v televízii, či v online priestore a vidíme, že zarezonovala. Aj u nás sa stáva trendom smart turizmus, teda presun od masového turizmu ku konkrétnym destináciám a zážitkom. Tým sa budeme riadiť,“ hovorí Václav Mika.

SLOVAKIA TRAVEL už spustila online kampaň na podporu zimnej sezóny postavenú na slogane ,,Dovolenka na Slovensku, samé plusy“ a v susednom Česku pozýva na slovenské lyžiarske svahy lyžiarka Petra Vlhová. ,,Verím, že budú podmienky na to, aby sme mohli kampaň naplno spustiť nielen v Česku, ale aj v Poľsku a v Maďarsku. Turisti z týchto krajín sú pre nás stále kľúčoví, ale chceme sa sústrediť aj na hostí z Rakúska a Nemecka,“ dodal Václav Mika.

V novom roku plánuje SLOVAKIA TRAVEL pokračovať v budovaní zahraničných zastúpení a vyťažiť chce aj z účasti na svetovej výstave EXPO 2021 v Dubaji, kde sa Slovensko prezentuje ako krajina s trvalo udržateľným turizmom, ktorý sa stal globálnym trendom.

Tagy