NAČÍTAVAM

Začnite písať

MAGAZÍN PSYCHOHYGIENA

Chcete sa cítiť lepšie? Spravte týchto 10 vecí

Share

V dnešnom uponáhľanom svete je niekedy ťažké cítiť sa dobre, byť šťastný. Týchto 10 vecí vám k tomu môže pomôcť. Ak sa chcete cítiť lepšie, každý deň spravte aspoň jednu vec z tohto zoznamu.

1. Čerstvý vzduch

Prechádzka na čerstvom vzduchu dokáže zázraky. Poďakuje sa vám nielen vaše psychické zdravie, ale aj to fyzické. Stačí pár minút prechádzky a vaše telo sa dokáže samé uvoľniť, zregenerovať. So slnečnými lúčmi je to ešte účinnejšie. Pravidelné prechádzky dokážu znížiť krvný tlak a hladinu cholesterolu. Zbavia vás stresu a depresie. Zvýšia vašu koncentráciu, kreativitu a tvorivosť.

2. Dychové cvičenie

Dychové cvičenie a kontrolované dýchanie vám pomôže zbaviť sa stresu a úzkosti. Zaženie negatívne myšlienky a zlepší spánok. Pomôže načerpať novú energiu a dosiahnuť sústredenosť. Dychové cvičenia robte na tichom mieste, pre lepšiu atmosféru si môžete zapáliť vonnú sviečku. Poloha, v akej budete vykonávať kontrolované dýchanie, by mala byť pohodlná najmä pre vás. Preto nemusíte sedieť len v tureckom sede, ale môžete pri tom aj ležať. Pri sedení je dôležité držať plecia vzadu. Ak ležíte, majte natiahnuté nohy a ruky od tela s dlaňami nahor. Na internete, napríklad aj na Youtube, nájdete presný postup viacerých dychových techník.

Prečítajte si: Prospieva káva nášmu zdraviu?

3. Chvíľa len pre vás

Doprajte si ničím nerušenú chvíľu, ktorá bude venovaná len vám. Nikomu inému. Táto chvíľa môže vyzerať akokoľvek. Jednoducho tak, ako je vám najlepšie. Môžete si uvariť čaj, kávu a vychutnať si ju v pohodlí domova, na záhrade, balkóne, v pootvorenom okne. Môže to byť chvíľa, kedy budete len tak sedieť a nič nerobiť. Ako táto chvíľa bude vyzerať je úplne na vás. Dôležité je, aby ste sa cítili príjemne a nič vás nevyrušovalo.

4. Pohyb

To, že cvičenie má pre naše telo vysoko pozitívne účinky, vie snáď každý. Dokáže zlepšiť naše fyzické a psychické zdravie, nabudí nás endorfínmi a dodá pocit šťastia. Na zlepšenie nálady stačí pár minút cvičenia denne, nemusia to byť hodiny tvrdého tréningu vo fitness centre. Na začiatok môžete skúsiť chôdzu, plávanie alebo jogu. To, čo je vám najbližšie.

5. Spánok

Bez dostatku kvalitného spánku to nejde. Nedostatok spánku vám určite nedodá energiu ani pocit šťastia. Ku kvalite spánku vám môže pomôcť práve prechádzka na čerstvom vzduchu, cvičenie a kontrolované dýchanie.

6. Zoznam vďaky

Skvelou radou, ako sa cítiť lepšie, je zoznam vďaky. Napíšte si zoznam vecí, za ktoré ste vo svojom živote v tú danú chvíľu vďačný. Tak uvidíte dôvody, pre ktoré môžete byť šťastný.

7. Film/seriál, dobrá kniha

Podľa psychológov pozeranie filmu, seriálu, čítanie dobrej knihy dokáže pomáhať s pocitmi úzkosti a depresie. Pri týchto činnostiach dokážeme zabudnúť na naše problémy, na to, čo nás trápi, čo nám bráni cítiť sa dobre. Dokážeme sa tak na istý čas úplne uvoľniť.

8. Hudba

Dobrá a veselá hudba nás dokáže v minúte nabiť pozitívnou energiou. Uvoľní naše telo, zlepší náladu. Vďaka nej dokáže prestať vidieť život v čiernych farbách.  Preto aj hudba môže byť liek na zlú náladu.

9. Digitálny detox

V dnešnom modernom svete sú práve sociálne siete a internet to, čo nám dokáže navodiť negatívne pocity. Práve preto je dobré si raz za čas dopriať digitálny detox. Tento druh detoxu pomáha znížiť stres, zlepšiť pamäť, zvýšiť produktivitu, držanie tela, fyzické zdravie a kvalitu spánku.

Prečítajte si: Keby sa ženy navzájom nevnímali ako konkurencia, na svete by bolo krásne

10. Plač

Zbaviť sa negatívnych pocitov nám niekedy môže pomôcť aj plač. Preto, ak cítite potrebu plakať, tak si poplačte. V niektorých situáciách práve plačom dosiahneme najväčšiu úľavu.

Blogerka Ria alias „Vinárova žena“: Keby som bola iba mamou, trápila by som sa

 

Tagy

Mohlo by sa vám páčiť