NAČÍTAVAM

Začnite písať

MAGAZÍN RECEPTY

Fit cviklový šalát s jogurtom a vajíčkom

Share
cviklový šalát

Cvikla je zelenina, ktorá je v našich končinách dostupná celoročne. Na našom tanieri si väčšinou nájde miesto v nakladanej podobe. Skúste si ju ale dnes pripraviť inak, v podobe rýchleho fit šalátu s vajíčkom. Určite si jej novú chuť obľúbite.

Cvikla je poklad v malom balení

Cvikla si svoje miesto na tanieri zaslúži. Jej pravidelná konzumácia zmierňuje priebeh infekcie dýchacích ciest, reguluje a prečisťuje srdce a krvný obeh, predchádza zápche, lieči ekzémy a posilňuje vlasy. Varená obsahuje rozpustné vlákniny, ktoré znižujú hladinu cholesterolu. Je súčasť diét pri ochoreniach pečene a ateroskleróze. Obsahuje významné množstvo látok s protirakovinovými účinkami.

Je vhodnou zeleninou aj pre tehotné ženy, pretože podporuje krvotvrobu, keďže objem krvi sa v tehotenstve zvyšuje až o 50%.

Cviklový šalát – ingrediencie

  • 4 menšie cvikly
  • 1 biely jogurt
  • citrónovú šťavu
  • 2 vajcia uvarené na tvrdo
  • posekané mandle alebo orechy (lieskovce, kešu, vlašské)
  • soľ, korenie na dochutenie

Cviklový šalát – postup

  1. Z cvikle odkrojíme konce a uvaríme v šupke do mäkka.
  2. Uvarenú cviklu ošúpeme, nastrúhame nahrubo, premiešame s jogurtom a orechmi.
  3. Dochutíme citrónovou šťavou, soľou a korením.
  4. Podávame s vajíčkom na tvrdo a kúskom pečiva.

Cvikla v koláči? To musíte vyskúšať

Tagy

Mohlo by sa vám páčiť