Začnite písať

MAMA A KARIÉRA Uncategorized

5 spôsobov ako zaujať svoje publikum na Instagrame a zvýšiť angažovanosť

cake

Instagram je sociálnou sieťou, ktorú mnohí využívajú nielen na zábavu, ale aj na rozvoj svojho podnikania. Ak chcete zvýšiť povedomie o svojom profile a zvýšiť angažovanosť svojho publika, tieto tipy sú práve pre vás.

Mnoho užívateľov Instagramu využíva svoj účet na zdieľanie fotografií a príbehov. Dnes tam už nájdeme aj mnoho ľudí, ktorí si vďaka Instagramu vybudovali vlastnú značku či profitabilné podnikanie. Ale aj množstvo influencerov, ktorí využívajú silu tejto sociálnej siete na propagovanie rôznych vecí. Vďaka sile svojho publika si tak zabezpečili nielen popularitu, ale v niektorých prípadoch aj celkom slušný príjem.

Možno sa aktuálne pohrávate s myšlienkou, že by ste sa z konzumenta obsahu stali jeho tvorcom. Alebo robíte niečo zaujímavé a radi by ste o tom dali svet u vedieť. Prípadne máte popri materskej dovolenke alebo práci v pláne rozbehnúť si svoje vlastné podnikanie a chcete si vytvoriť komunitu kúpyschopných zákazníkov. Instagram môže byť platforma, ktorú si pre tieto účely zvolíte, no na začiatok je dôležité ujasniť si niekoľko základných pravidiel.

Foto: Pexels.com

Tvorte pre komunitu, nie pre algoritmus

Tvorcovia obsahu na Instagrame sa často zameriavajú práve na to, aby svojím obsahom uspokojili skôr algoritmus a nie svoje koncové publikum. Čo to znamená? Je známe, že niektoré typy príspevkov sú na tejto sieti uprednostňované viac než iné. Aktuálne sú v trende krátke videá, tzv. reels, ktoré mnohí vyžívajú práve na upútanie veľkého množstva ľudí.

Pri tvorbe obsahu pre relevantné publikum by ste sa mali zamerať nielen na trendy, ale aj na to, aby ste im priniesli nejakú hodnotnú informáciu. Pokojne to môže byť aj prostredníctvom krátkeho videa, no netreba sa sústrediť len na to. Určite však nájdete profily, ktoré svoju komunitu vybudovali výhradne na rôznych videoformátoch, ale ak máte v záujme budovať kvalitné povedomie o sebe a svojich produktoch či službách, sústreďte sa aj na iný druh obsahu, ktorý bude prínosný pre vaše ideálne publikum.

Príbehy na Instagrame uverejňujte ideálne každý deň

Príbehy sú nevyhnutnou súčasťou rastu vášho Instagramu! Ak ich nepoužívate denne, tak začnite. Príbehy vám umožňujú spojiť sa s publikom a jednoducho zdieľať obsah. Nepremýšľajte nad tým – zaobchádzajte s tým ako s každodenným vlogom a pustite svojich sledovateľov do toho, čo robíte každý deň.

Posilníte tak spojenie medzi vami a vašimi sledovateľmi, vďaka čomu sa budú vracať, a tým sa zvýši vaša angažovanosť. Vždy sa snažte uverejňovať minimálne 3-5 príbehov denne. Existuje veľa rôznych funkcií, vďaka ktorým môžete príbehy vylepšiť, aby boli pútavejšie, ako sú nálepky, ankety a gify. Používaním všetkých funkcií Instagramu bude váš účet viditeľnejší, pretože Instagram odmeňuje účty, ktoré využívajú všetky ich funkcie. 

Ak si neviete rady, ak vylepšiť svoj obsah, prípadne by ste sa chceli naučiť využívať silu Instagramu pre svoj biznis, pripravili sme si pre vás balíček troch webinárov, ktoré vás naučia všetko dôležité pre váš Instagramový účet a handmade biznis.

Ako na Instagram – séria 3. webinárov

Účelové popisky

Nadpis a popisok sú jedným z najlepších spôsobov, ako zvýšiť interakciu s príspevkom. Uistite sa, že uverejňujete zmysluplný obsah, ktorý obsahuje hodnotu pre vaše publikum. Účelom vášho titulku môže byť pobaviť, vzdelávať, inšpirovať atď. Pokúste sa uverejniť príspevok 3 až 4-krát týždenne vo svojom informačnom kanáli a zdieľajte hodnotu v popisku – čokoľvek od šťavnatého príbehu po zdieľanie tipov a trikov. Nezabudnite uviesť aj výzvu k akcii – môže to byť otázka, na ktorú by malo publikum odpovedať. Vďaka komentárom sa tak príspevok bude javiť ako zaujímavý a bude sa ukazovať novým ľuďom.

Vytvorte si stratégiu na #hashtagy

Hashtagy sú akési kategórie, podľa ktorých si užívatelia na Instagrame vyhľadávajú zaujímavý obsah. Pre rast vášho konta by ste si mali vytvoriť vlastnú stratégiu a konkrétne hashtagy, ktoré budú odrážať tému, ktorej sa na svojom profile venujete.

Pri použití hashtagov by ste mali sledovať aj ich silu a obľúbenosť. Je málo pravdepodobné, že sa váš obsah bude ukazovať novým sledovateľom, ak ho označíte hashtagmi, ktoré majú okolo milióna použití. Hľadajte tie, kde sa miera použitia pohybuje pod 100 000 a menej. Ideálne je však kombinovať používanejšie a obľúbené hashtagy s tými menej používanými alebo konkrétnejšími.

instagram

Foto: Artem Podrez na Pexels

Sila živých vysielaní

Asi najpreferovanejšou formou na Instagrame sú aktuálne rôzne formy videoobsahu. Od krátkych videí, cez dlhšie videá (ktoré Instagram označuje ako IGTV) až po živé vysielania vo forme rôznych rozhovorov.

Tvorcovia obsahu využívajú tento spôsob zámerne práve preto, že vďaka tomu sa im podarí osloviť nové publikum a zároveň sa aj zviditeľniť. Ak svoj profil len rozbiehate, živé videá pre vás môžu byť raketou, ktorá ho vystrelí k vyšším číslam oveľa rýchlejšie. Kým sa však rozhodnete oslovovať nové publikum, sústreďte sa na to, aby na vašom profile našli aj zaujímavý obsah, ktorí ich osloví. Ľahko sa totiž môže stať, že všetku námahu, ktorú vložíte do zviditeľnenia prostredníctvom videí zmarí to, že váš profil bude zívať prázdnotou alebo nerelevantným obsahom.

Chcete využívať silu sociálnych sietí vo svojom podnikaní na maximum? V rámci balíka webinárov Sociálne siete sa dozviete, ako:

  • naštartovať svoj Youtubue kanál,
  • rozvinúť svoj biznis na LinkedIn,
  • využívať trendy na sociálnych sieťach vo svoj prospech,
  • sa stať profíkom na Instagram,
  • využiť Facebook Manager na automatizáciu príspevkov,
  • zakomponovať Pinterest do svojej obsahovej stratégie.

Viac informácií k tomuto balíku získate po kliknutí na Balík webinárov Sociálne siete.

 

Titulná foto: SHVETS production na Pexels

Tagy

1 Komentár