NAČÍTAVAM

Začnite písať

INŠPIRÁCIE INSTAGRAM MAGAZÍN NETWORKING ODPORÚČAME

Plánujte svoj obsah na Instagrame ako profík – 7 praktických tipov ako na to

Share
instagram

V dnešnej dobe sociálnych sietí si svoju tvorbu alebo služby môžete veľmi ľahko odprezentovať a možno tak získať nielen nových sledovateľov, ale aj zákazníkov. Algoritmy sa však neustále menia a to, čo fungovalo včera, už dnes nemusí. Ak už na váš instagramový účet zavíta relevantný divák, obsah ho zaujme viac, ak uvidí, že sa o svoj kanál dobre staráte.

Mnoho ľudí si prostredníctvom sociálnych sietí dokázalo vybudovať zaujímavý biznis a zdroj príjmu. Hoci to vyzerá len ako jednoduché zdieľanie obrázkov, často sú za tým hodiny príprav a práce. Ak si totiž myslíte, že svojich sledovateľov si získate náhodným fotením a postovaním prvého, čo vám skončí v hľadáčiku kamery, ste na omyle. Kvalitní tvorcovia obsahu jeho príprave väčšinou venujú množstvo času a plánujú si ho dopredu.

Diváci na sieťach sú už dnes totiž celkom nároční a navyše zahltení množstvom obsahu, ktorí denne sledujú. Ak je teda vašim zámerom získať väčší počet sledovateľov na svojom insta-profile, mali by ste si svoju stratégiu vopred premyslieť a naučiť sa plánovať ako profík. Ako chcete, aby vyzeral váš profil, keď ho navštívi relevantný sledovateľ?

7 tipov, ktoré vám pomôžu naplánovať si obsah na Instagrame ako profesionál

Mriežka

Uvedomte si, že vašou jednou fotografiou môžete zaujať, ale ak už človek príde na váš profil, fotografie by mali spolu ladiť ako celok. Zverejnenie troch selfie za sebou, bez ohľadu na to, aké roztomilé sú, bude vyzerať opakujúce sa a nadbytočné. Zvážte celkovú estetiku na prvý pohľad. Ak máte selfie, umiestnite ju vedľa záberu celého tela. Ak máte dve fotografie, na ktorých ste v čiernom, skúste ich rozložiť a neumiestňovať ich tesne vedľa seba alebo nad sebou.

Rozhodnite sa pre tému

Na začiatok by ste sa mali rozhodnúť pre súdržný vzhľad alebo nosnú farebnú tému vášho profilu. Možnosti sú nekonečné. Pokojne sa môžete inšpirovať inými tvorcami. Ak ale máte záujem budovať na Instagrame svoju značku, mali by ste si vytvoriť vlastnú špecifickú paletu a nejaký čas pri nej aj zotrvať.

Páči sa vám minimalistický čistý vzhľad? Alebo chcete ísť radšej do pastelových farieb? Prípadne môžete všetky fotografie ladiť do rovnakého filtra, ktorý dodá celému profilu jednotný charakter. Nemusíte však teraz prepadať panike. Svoju tému môžete po nejakom čase zmeniť, na začiatok vám to však pomôže nájsť si svoj štýl. 

Usporiadajte si svoje obrázky

Predpokladajme, že ste absolvovali aj nejaké profi fotenie a vybrali ste fotografie, ktoré by ste chceli zverejniť. Keďže už viete, v akom motíve chcete ladiť svoj profil, je čas ich upraviť. Vykonajte úpravy fotografií vopred. Zosvetlite, orežte, vyhlaďte škvrny a pridajte svoje filtre, ak ich budete používať.

Obľúbená aplikácia na zosvetlenie fotografií a vyhladenie škvŕn je napríklad FaceTune. VSCO je zase skvelé pre filtre. Majú bezplatné a platené filtre. Ak chcete získať súdržnejší a prispôsobenejší vzhľad svojich fotografií, môžete využiť platené šablóny v Lightroom

Navrhnite svoj informačný kanál

Predtým, ako uverejníte príspevok na Instagrame, budete chcieť svoje fotografie rozložiť na mriežku, aby ste videli, ako budú vedľa seba vyzerať. Existuje niekoľko aplikácií, ktoré vám to umožnia. Jednou z nich je napríklad UNUM, ktorá vám umožní nahrať vaše fotografie a posúvať ich, aby ste ich usporiadali a preusporiadali tak, aby ste presne videli, ako bude váš informačný kanál vyzerať naživo na Instagrame.

Ďalšou podobnou aplikáciou je aj Preview, pomocou ktorej si môžete naplánovať publikovanie obsahu v stanovených termínoch.  Pri oboch máte možnosť bezplatných funkcií. Musíte však rátať s tým, že ich používanie je v takom prípade dosť obmedzené.

Pripravte si fotografie na výplň

Fotografie výplne sú fotografie, ktoré si môžete stiahnuť z fotobánk, aby ste vyplnili priestor medzi bežným obsahom. Neodporúčame používať žiadne výplňové fotografie s tvárou niekoho iného na fotografiách.

Pár topánok, kvety alebo ruka držiaca šálku kávy sú perfektné. Obrázky, ktoré budú odrážať vašu hlavnú tému sú tiež skvelé. Môžete si tiež vytvoriť svoje vlastné výplňové fotografie. Jednoduchá fotografia nejakého kútika vo vašom dome alebo vašej novej manikúry tiež dobre poslúžia. Vždy majte po ruke niekoľko výplňových fotografií, upravených a pripravených na uverejnenie. Môžete si ich ponechať vo vyhradenom albume v telefóne.

Nahrajte si popisky

Teraz, keď máte všetky svoje fotografie naplánované, prichádza na rad text. Ak môžete, pripravte si popisky aspoň pre 5 príspevkov naraz. Som si istá, že viete, aké ťažké môže byť vymyslieť pútavý titulok za behu.

Na zaznamenanie textu k príspevkom na Instagrame môžete použiť aplikáciu Dokumenty Google alebo poznámky v telefóne. V prípade dokumentov Google k nim máte prístup z akéhokoľvek zariadenia a ukladajú sa automaticky. 

K textu si nezabudnite doplniť aj vaše najčastejšie používané hashtagy. Takto pripravený obsah už potom len jednoducho skopírujete do nového príspevku na Instagrame. 

Ostaňte verní svojej téme

Vyberte 3-5 tém súvisiacich s vašou niche alebo hlavnou témou, o ktorých budete uverejňovať príspevky. Ak si vyberiete témy, bude oveľa jednoduchšie vymyslieť titulky pre váš príspevok. Zároveň vám to pomôže sústrediť sa na kľúčové oblasti a oslovíte tak cieľovú skupinu, pre ktorú bude váš obsah naozaj relevantný.

Ak sa v tvorbe obsahu na sociálne siete chcete zdokonaliť, využite náš balíček webinárov, ktorý sme pripravili spolu s odborníkmi na túto tému. Zakúpiť si ho môžete cez nasledovný link:

SOCIÁLNE SIETE – balík 8 webinárov

Zdroj foto: pexels.com

Tagy

Mohlo by sa vám páčiť