4 jednoduché rady, ako zvýšiť svoju produktivitu v práci
Základným pravidlom k vyššej produktivite v práci je stanoviť si ciele, ktoré chcete dosiahnuť za určité obdobie. Ak chceme byť produktívny musíme sa sústrediť na naše priority a odhaliť, čo nás okráda o čas.
Čo je zlodejom nášho času?
Počas bežného dňa odpútava našu pozornosť od práce milión vecí. Zvyčajne sú to maličkosti. Maličkosti sa však hromadia a vy prichádzate o váš drahocenný čas. Dokonca vás o čas môže oberať aj vaše pracovné prostredie, ak nie je dostatočne pripravené na efektívnu prácu. Ako napríklad hlučná kancelária plná ľudí. Nech vás o čas pripravuje čokoľvek, dôležité je tieto faktory odhaliť, aby ste ich mohli odbúrať.
Ako odhaliť, čo ma okráda o čas?
Identifikovať zlodejov času môžete napríklad, tak, že si budete zapisovať koľko času vám trvajú jednotlivé úlohy počas vášho dňa. Ak chcete, čo najúčinnejšie využiť váš dostupný čas zapisovanie si dĺžku trvania jednotlivých úloh je kľúčový krok.
Pre ešte efektívnejšie využitie času si môžete vytvoriť váš denný časový harmonogram. Podrobne si zapisujte každú jednu úlohu, hovor, vyrušenie, prestávku, kávu, telefonát. Jednoducho všetko, čo počas dňa robíte. Údaje vo vašom časovom harmonograme zhromažďujte minimálne týždeň. Následne časový harmonogram z analyzujte. Zistite koľko času v práci ste venovali naozaj len práci. Vďaka časovému harmonogramu jednoducho identifikujete vašich zlodejov času.
Prečítajte si: Táto ingrediencia môže zlepšiť imunitu vášho dieťaťa (a nie je to zelenina!)
Ak ste svojich zlodejov času odhalili stanovte si ciele vašej práce. Myslite na to, že ciele by mali byť realistické. Nesnažte sa odviezť všetku prácu bez vyrušenia, pretože vaša produktivita by mohla ešte viac klesnúť.
Začnite tým, že si spíšete vaše priority, čo je prvoradé, aby ste v práci splnili. Vytvorte si zoznam, ktorý budete postupne odškrtávať, čo váš dodá motiváciu k lepšiemu pracovnému výkonu.
5 tipov, ktoré by ste mali zakomponovať do vášho denného plánu pre väčšiu efektivitu v práci:
1.na stretnutiach sa sústreďte na 100%, nepotrebným stretnutiam sa vyhnite,
2.robte si denný zoznam úloh,
3.ak sa cítite únavu dajte si krátku 5 až 10 minútovú prestávku, počas ktorej sa ponaťahujte alebo sa prejdite na čerstvom vzduchu,
4.minimalizujte rušivé vplyvy, ktoré ste odhalili pomocou analýzy denného časového harmonogramu,
5.počas práce nepoužívajte sociálne siete,
6.dbajte na kvalitný spánok.
Ako si stanoviť priority?
Žijeme v uponáhľanom svete, kde nám povinnosti prerastajú cez hlavu. V takejto situácií nám vie pomôcť stanovenie si priorít a delegovanie úloh. Pri určovaní priorít začnite tým, že si spíšete všetky vaše úlohy. Následne tieto úlohy zoraďte podľa dôležitosti a naliehavosti, podľa ktorého budete pri plnení úloh postupovať. Nedôležité úlohy zo zoznamu vyhoďte.
Online svet šetrí čas
Využívajte všetky možnosti, ktoré nám moderný svet prináša. Online stretnutia a komunikácia vám vedia ušetriť obrovské množstvo času. Pri online stretnutiach nemusíte cestovať ani sa nikam presúvať, čím ušetríte čas, ktorý môžete využiť omnoho efektívnejšie.
Pracovať na efektívnom využití času je naozaj dôležité. Snaha zvýšiť svoju efektivitu v práci vám prospeje po osobnej aj profesionálnej stránke, zároveň odbúrate stres a zminimalizujete chyby.
Aplikácie na meranie času
Nie je žiadnym tajomstvom, že najviac nás o čas pripravujú naše smartfóny, preto skúste používať aplikáciu, ktorá vám ukáže, ako trávite čas na vašom telefóne.
Action Dash je aplikácia, ktorá vám ukáže ako používate váš smartfón pomocou grafov. Aplikácia vám ukáže koľko času ste strávili v každej aplikácií, ktorú máte v smartfóne. Tiež vám ukáže počet upozornení a počet odomknutí vášho smarfónu.
QualityTime vám na časovej osi ukáže, ktoré aplikácie ste v priebehu dňa používali a koľko času ste v nich strávili.
Ak chcete vedieť ako čas trávite nielen na vašom smartfóne, ale aj na počítači určite si stiahnite aplikáciu RescueTime, ktorá vám to ukáže.
Okrem používania aplikácií, si môžete aj vy sami nastaviť čas, ktorý môžete stráviť na jednotlivých mobilných aplikáciách. Po uplynutí vami zvoleného časového limitu vás telefón na to upozorní a aplikácia sa po vašom povolení vypne.
Technika Pomodoro
Technika Pomodoro je veľmi jednoduchá a zároveň aj obľúbená. Technika spočíva v striedaní vašej produktivity a krátkej prestávky. Podľa Pomodoro techniky by ste mali svojej produktívnej činnosti venovať 25 minút a následne si dať krátku 5 minútovú pauzu. Tento postup opakujete v 4 intervaloch, po ktorých nasleduje dlhší oddych v časovom intervale 15 až 20 minút.
Zdroj foto: Pexels