NAČÍTAVAM

Začnite písať

CVIČENIE MAGAZÍN PR ČLÁNKY

Dostaňte sa do formy na hrazde

Share

Hrazdy sú súčasťou každej dobre vybavenej posilňovne, no keďže patria k dostupným a priestorovo nenáročným fitness zariadeniam, tešia sa veľkej obľube aj v domácnosti. Precvičíte si na nich celé telo, takže sú to naozaj veľmi univerzálne a nenáročné pomôcky vhodné pre mužov aj ženy.

Začnite posilňovať s vlastnou hmotnosťou

O tom, že cvičenie má na naše telo blahodarné zdravotné účinky, asi netreba dlho rozprávať. Ak cítite, že by ste so sebou potrebovali niečo spraviť: spevniť telo, vybudovať svalovú hmotu, alebo len schudnúť zopár kilogramov, hrazda je jednou z možností, ktoré sú cenovo dostupné a veľmi efektívne, takže sa hodia aj pre začiatočníkov. Hoci tréning na hrazde vyzerá na prvý pohľad jednoducho, dá vám poriadne zabrať. Nepotrebujete žiadne závažia, vystačíte si s vlastnou hmotnosťou a môžete sa pustiť do tréningov.

Zo začiatku to pravdepodobne nebude žiadna sláva, no nevešajte hlavu. Aby bolo cvičenie čo najefektívnejšie, potrebujete sa v prvom rade sústrediť na správne prevedenie jednotlivých cvikov. Menej je niekedy viac a v tomto prípade to platí dvojnásobne. Radšej spravte síce menej, no poctivo prevedených zhybov, ako by ste mali cviky prevádzať polovičato.

Vyberte si kvalitnú hrazdu

Hrazdy naozaj nepatria k finančne náročnému vybaveniu domácej posilňovne, preto ušetriť za každú cenu sa na nich neoplatí. Bazárové vybavenie v tomto prípade nemusí byť až také výhodné, pretože nemáte záruku ani istotu, že bazárová hrazda je v stopercentnom stave. Nákup odporúčame v overenom obchode, kde sa môžete spoľahnúť na to, že sa popálite. Kvalitné hrazdy z pevného oceľového materiálu s protišmykovou úpravou za výhodné ceny nájdete tu: https://hop-sport.sk/hrazdy/

Pri výbere sa sústreďte na rozmery hrazdy, ale predovšetkým na jej nosnosť, aby vám vydržala čo najdlhšie. Rozmery hrazdy sú dôležitým faktorom nielen z priestorového hľadiska, ale aj kvôli pohodliu a plynulosti tréningov. Dlhšia tyč sa postará o komfortnejší tréning, no netreba podceňovať ani priemer tyče na hrazde. V závislosti od pohlavia sa ideál pohybuje od 32 do 34 milimetrov. Nosnosť hrazdy, ktorá vám vydrží dlhšie, je okolo 150 až 250 kilogramov. Nezabúdajte na to, ak chcete na hrazde cvičiť so závažím, k vašej hmotnosti treba pripočítať aj hmotnosť závažia. Bezpečnosť nadovšetko.

Najčastejšie druhy hrázd

Výber najvhodnejšej hrazdy pre vás bude súvisieť aj s tým, ako často a čo chcete cvičiť. Medzi najpopulárnejšie možnosti patria hrazdy na stenu, hrazdy do dverí a hrazdy do stropu, no existujú dokonca aj voľne stojace hrazdy alebo hrazdy kombinované s iným fitness príslušenstvom, no tie sú už cenovo samozrejme niekde úplne inde.

Hrazdy na stenu ponúkajú naozaj pestré možnosti využitia a sú výborným nástrojom na posilňovanie s vlastnou hmotnosťou. Precvičíte si najmä svalstvo chrbta, ramien a brucha, no v závislosti od cvikov môže dostať zabrať naozaj celé telo.

Zacvičte si v pohodlí domova kedykoľvek dostanete chuť a vyhnite sa preplneným posilňovniam či dlhej ceste tam a naspäť.

 

Zdroj obrázku: Rocksweeper / Shutterstock.com

Tagy

Mohlo by sa vám páčiť