Začnite písať

Marketing pre mamy

Ako napísať pútavý newsletter, ktorý zabezpečí predaj a rast vašej značky

Newsletter je silný nástroj marketérov. Zvyšuje návštevnosť webu, zabezpečuje spätnú väzbu od zákazníkov, buduje povedomie o značke, zákazníkom podáva relevantné informácie o vašich produktoch/službách, dokonca zabezpečuje vyššie predaje, než sociálne siete. Poradíme vám, ako napísať newsletter, ktorý vašich zákazníkov zaujme natoľko, že si ho prečítajú a nehodia automaticky do spamu. Navyše si ho nielen prečítajú, ale aj navštívia vašu stránku.

E-mail marketing je v súčasnosti na vzostupe, je jedným z najúčinnejších nástrojov, ako osloviť potenciálnych zákazníkov. Podľa prieskumov z roku 2018 má e-mail marketing až 59% úspešnosť v návratnosti investícií obchodníkom.

Pozornosť priemerného dospelého človeka je 8 sekúnd, preto musí byť nadpis pre váš newsletter neodolateľný a text e-mailu pútavý, ľahko čitateľný, stručný, s využitím krátkych odsekov a odrážok. Pri písaní newsletteru by ste sa v prvom rade mali zamerať na jeho obsah, ktorý by mal byť v kľúčových bodoch s pripojenými odkazmi.

Tone of voice vášho newsletteru by mal byť rovnaký ako na vašej webovej stránke, blogu a sociálnych sieťach.

Prečítajte si: Využite svoj plánovač na maximum. 5 tipov ako zatočiť s prokrastináciou

Ako napísať pútavý nadpis pre newsletter?

O tom či si zákazník prečíta váš newsletter rozhoduje názov predmetu. Avšak na zaujatie názvom predmetu máte 1 až 2 sekundy.

  • Najjednoduchší trik, ako zaujať nadpisom je použiť otázku. Ľudia sú od prírody zvedaví, chcú poznať odpoveď. Napr. „Ako ušetríte peniaze každým nákupom?“ Pozor, odpoveď musí byť vždy súčasťou newsletteru.
  • Dĺžka nadpisu predmetu by mala byť maximálne 50 znakov, avšak odporúča sa skôr 28 až 40 znakov.
  • V predmete nepoužívajte výkričníky. Predmet, kde použijete výkričníky, ako napríklad: „Veľké zľavy!!“ Pôsobí agresívne, zákazníkov skôr odradí, než zaujme. Rovnako nepoužívajte ani veľké písmená. Napr. „VEĽKÉ ZĽAVY.“ Opäť to zákazníka odradí od prečítania si vášho newsletteru.
  • Použite čísla, pretože v zákazníkoch evokujú, že text e-mailu prečítajú rýchlo. Napr. „5 tipov, ako ušetriť peniaze každým nákupom.“
  • Používajte slovesá v aktívnom stave, nikde nie v pasívnom.
  • Rozhodne nepoužívajte bulvárne nadpisy, chcete si predsa u zákazníkov vybudovať dôveru vo vašu profesionalitu.

Ako by mal vyzerať čitateľný newsletter?

Pred písaním newsletteru sa zamyslite, kto je vaša cieľová skupina. Úspešný newsletter by mal vyzerať ako email od známeho, nie ako predajný leták. Najlepší newsletter začínam obyčajným pozdravom: „Ahoj“. Buďte osobný, kamarátsky. Takmer každého zákazníka zaujme, keď bude text e-mailu začínať: „Ahoj, meno zákazníka.“

Prečítajte si: Veľký prehľad akcií pre deti v marci naprieč celým Slovenskom

Obsah Newsletteru by mal byť rozdelený do troch tretín. Prvý tretina by mala hovoriť o ponuke druhá by mala zákazníkovi prinášať pridanú hodnotu a až tretia tretina by zákazníkovi mala niečo ponúkať. Na záver ho vyzvite k akcii, napríklad navštíviť vašu webovú stránku.

  • píšte o novinkách, ktoré ponúkate,
  • o špeciálnych ponukách, zľavách,
  • urobte top výber najlepších článkov, produktov, udalostí, jednoducho top výber toho, čo ponúkate,
  • opíšte svoj osobný príbeh o založení a budovaní vašej značky, u zákazníkov si tak vytvoríte dôveru,
  • píšte o svojich osobných skúsenostiach, ktoré sa týkajú vašej značky,
  • píšte relevantné informácie a užitočné rady pre vašich zákazníkov,
  • čím častejšie budete newsletter posielať, tým zvýšite mieru otvorenia,
  • súčasťou emailu by mali byť odkazy na vaše sociálne siete, vaše kontaktné údaje a tlačidlo na zdieľanie obsahu,
  • zaujať môžete aj použitím neznámych slov, neobvyklými slovnými spojeniami, priamou rečou, číslami a použitím emoji.
  • no nezabúdajte na gramatiku, pravopis, obmedzte zbytočné slová a skratky, nepoužívajte zbytočné odkazy,
  • optimalizujte pre mobily, viac ako polovica emailov je otvorená na mobile a na to nezabúdajte.

Vytvoriť úspešný newsletter vám vedia pomôcť aplikácie na to určené, ako napríklad: MailChimp, SendGrid, Benchmark. Tieto aplikácie vám pomôžu pri zbere kontaktov, planovaní odosielania emailov, sledovaní štatistík o zhliadnutí a miery preklikov.

Zdroj foto: pexels

Tagy

Zanechaj nám svoj komentár