Obchodný reťazec Lidl reaguje na veľký počet detí s obezitou, od marca mení svoj marketing zameraný na deti
Od tohto mesiaca obchodný reťazec Lidl, ako prvý na Slovensku prišiel s novými štandardmi pri marketingovej komunikácii výrobkov, ktoré sú určené pre deti. Najmä potraviny s vysokým obsahom cukru, soli a nasýtených mastných kyselín. Nové opatrenie reťazcu Lidlu vzniklo na základe odporúčaní Svetovej zdravotníckej organizácii WHO.
Spoločnosti Lidl sa od marca 2023 rozhodla, že zmení svoju komunikáciu nezdravých potravín, ktoré sú prioritne určené pre detského spotrebiteľa. Lidl sa tiež zaviazal, že do konca roku 2025 úplne odstráni motívy z obalov svojich produktov, ktoré sú určené pre deti a nespĺňajú požiadavky WHO. Okrem toho bude Lidl tiež propagovať dôležitosť zdravého a vyváženého stravovania detí.
Na Slovensku je viac ako 160 predajní obchodného reťazca Lidl, ktorého 80% sortimentu tvoria produkty vlastnej výroby. Vďaka tomuto vysokému percentu má Lidl možnosť dohliadať na výrobu o zloženie potravín, ktoré chce v budúcnosti robiť ešte zdravšie.
Prečítajte si: Ako zabaviť deti – tipy pre všetky vekové kategórie
Táto zmena spoločnosti Lidl súvisí s nárastom obezity vo svete. V súčasnosti je obezita jeden z najväčších problémov, ktoré trápia našu civilizáciu. Vo svete až 900 miliónov dospelých a 300 miliónov detí trpí obezitou. Na Slovensku je to až 7 z 10 ľudí. Sme jednou z krajín, ktoré majú najvyššiu mieru obezity.
Na základe tohto rozhodnutia už Lidl viac nebude na reklamačné účely používať deti, ktoré jedia sladkosti alebo iné nezdravé potraviny. Výnimkou budú len akčné ponuky počas Haloweenu, Vianoc a Veľkej noci. Na produktoch už viac nebudú zobrazené detské obrázky a súčasťou balení nebudú hračky, ako tomu bolo doteraz.
Zároveň Lidl tiež zmení niektoré názvy svojich produktov, akcie bude zameriavať skôr na zeleninu a ovocie a zároveň bude pridávať viac zdravších receptov na svoju webovú stránku.
Zdroj foto: Pexels