Začnite písať

AKČNÉ TIPY INŠPIRÁCIE MAMA A KARIÉRA RODIČOVSTVO ROZHOVORY

Rozhovor so značkou Ježko Bežko o barefoot a podnikaní

Za detskou značkou Ježko Bežko, prevažne s barefoot obuvou, stoja manželia Andrea a Martin, ktorí majú tri deti Grétu, Benjamína a Jonáša. Ako vznikla značka Ježko Bežko, aké bude smerovanie značky do budúcnosti a o pozitívach barefoot obuvi, sme sa rozprávali so zakladateľkou značky Andreou Gajdošovou. 

1.Ako vznikol nápad Ježko Bežko?

Nápad prišiel s prvým dieťaťom ešte okolo roku 2014, kedy mal najstarší syn 1 rok a hľadali sme pre neho prvé topánočky. Všetko som si študovala a rozhodla sa pre barefoot. Ponuka na Slovensku bola veľmi slabá, tak sme objednávali hlavne zo zahraničia, čo obnášalo drahé vrátenie, prípadne starosti s predajom na bazároch na Slovensku. Nákupy s deťmi bývajú náročné a prostredie obchodov im často nie je prispôsobené, a tak namiesto skúšania musia rodičia riešiť, aby na ich deti nespadol „topánkový mrakodrap“. My sme chceli spraviť obchod, kde našim zákazníkom budú práve deti, kde sa budú cítiť dobre a bezpečne. V roku 2015 sme už mali vybratý obchodný priestor v Bratislave, ale zistili sme, že čakáme druhé dieťa, tak sme to odložili a v roku 2018 po dlhých prípravách, sme otvorili náš prvý obchodík a následne na to v roku 2019 aj e-shop.

2.Prečo práve barefoot?

Naše deti sme od začiatku obúvali hlavne do barefootu, pretože nám široká, ergonomická špička, ktorá nestláča prsty príde logická. Na začiatku sme hľadali nové, malé európske značky, ktoré by sme priniesli na náš trh, aj keď neboli barefoot. Chceli sme vytvoriť dizajnový topánkový obchodík, kde by zákazníci našli barefoot, aj trošku klasiky, mohli by si modely vyskúšať a porovnať. Dopyt zákazníkov však postupne tieto „dizajnovky“ a nebarefoot vyradil a teraz predávame prevažne barefoot.

zakladatelia značky Ježko Bežko (Andrea a Martin)  s deťmi (Gréta, Benjamín a Jonáš)

3.Prečo by podľa vás deti mali nosiť barefoot obuv?

Veríme tomu, že deti by sa mali vyvíjať čo najprirodzenejšie a najzdravšie, a ak nemajú nejakú zdravotnú diagnózu, nepotrebujú nôžky umelo spevňovať. Obuv má nohy chrániť a neobmedzovať. Úzke, špicaté topánky, nebodaj na podpätku, naozaj deti nepotrebujú a nie je žiaden dôvod, aby boli detské nôžky sťahované a deformované od malička. Veď to poznáme aj my dospeláci, aké nepríjemné bývajú otlaky z nesprávnej obuvi. To predsa svojim deťom nechceme robiť. Barefoot rešpektuje prirodzený tvar nôh a mnoho rodičov, ktorí barefoot vyskúšajú spolu s deťmi, pochopia, prečo je pohodlný.

Prečítajte si: Prečo by barefoot obuv mali nosiť dospelí aj deti

4.Podľa akých kritérií by mali rodičia vyberať topánky pre svoje deti?

Základným kritériom je určite tvar a veľkosť nôh ich detí. Nôžky treba premerať a vyberať podľa toho, to je podľa nás alfa a omega správneho výberu. K nameraným rozmerom nôh sa ešte pripočítava tzv. nadmerok – je to voľné miesto, ktoré človek potrebuje v topánke pre správny pohyb a rast. U detí je to spravidla do dĺžky 0,8 – 1 cm a do šírky 2-4 mm.

Keď máme správny tvar a veľkosť, už vyberáme podľa dizajnu, farby, a druhu, ktorý momentálne potrebujeme.

5.Aké máte s Ježkom Bežkom plány do budúcnosti?

Ešte pred pol rokom by som povedala že veľké, že sa chceme rozširovať do iných miest. Teraz sme v štádiu, že chceme hlavne udržať prevádzku obchodíku, všetky pracovné miesta našich úžasných kolegýň a celkovo udržať fungovanie. Tých rán pre malé obchody, ako my, bolo za posledné roky naozaj dosť a aj my cítime, že kúpna sila veľmi klesla. Najrozumnejšie by bolo zatvoriť showroom, objednávať len dobre predávajúce sa značky, ale my veľmi, veľmi chceme udržať širokú ponuku a aj náš obchodík a veríme, že sa ekonomická situácia postupne zlepší.

Koncom roka by sme chceli začať pracovať na malej zmene dizajnu, modernizácii e-shopu a postupne budúci rok expandovať do zahraničia a posielať objednávky do celej EÚ. Veľmi radi by sme rozšírili sortiment aj o dospelácke veľkosti a modely vo väčšej miere ako teraz, ale tak uvidíme, či sa nám to podarí a či to financie dovolia.

6.Radíte sa ohľadom barefoot aj s odborníkmi?

Sledujeme rôznych fyzioterapeutov a fyzioterapeutky, ako napríklad Tonku Wagnerovú tu v Bratislave, ale aj rôzne svetové účty, ktoré sa venujú funkciám a funkčnosti nôh, cvičeniu a podobne. My však nikdy neradíme ohľadne zdravotného hľadiska, pretože na to nemáme vzdelanie, sme normálny obchod, ale chodia k nám zákazníci s tým, že napríklad fyzioterapeutka poradila pevnú pätu, tak podľa odborných rád už hľadáme vhodnú obuv z nášho sortimentu.

Ježko Bežko

zakladateľka značky Ježko Bežko Andrea Gajdošová

7.Môžu barefoot obuv nosiť naozaj všetci?

Myslím si, že širokú, anatomickú špičku, a vhodne zvolený tvar topánky na danú nohu určite áno, ale či každý môže nosiť minimalistickú, tenučkú podrážku, to si netrúfnem povedať. Prechod na barefoot však určite má byť postupný, treba sa postupne naučiť správne chodiť a našľapovať bez dupania, to je taký základ.

8.V čom sa podľa vás odlišujete od konkurencie, od iných detských obchodov s barefoot?

Náš Ježko Bežko sa stal veľmi obľúbeným hneď od začiatku vďaka našej komunikácii na sociálnych sieťach, precíznym premeriavaním všetkých topánok v ponuke, vlastným fotkám, ktoré realisticky ukazujú tovar, a verím že aj ľudským, proklientským prístupom. Od začiatku našu ponuku a služby zlepšujeme, rozširujeme, zákazník sa môže spoľahnúť na našu profesionalitu a servis. Myslím si, že veľká časť zákazníkov oceňuje aj našu orientáciu na ochranu životného prostredia, čomu sa veľmi tešíme.

Ježko Bežko

Prečítajte si: Zuzana Ľahká Peniašková: Kto nevystrelí nedá gól, treba urobiť maximum a úspech sa zaručene dostaví

9.Prečo by mali rodičia nakupovať u vás?

Od začiatku predávame len to, čo by sme obuli a obliekli vlastným deťom. Nehľadáme skratky, ako rýchlo zarobiť, ale naša rodina transparentne stojí za značkou a s čistým svedomím sa snažíme hľadať naozaj to najlepšie pre deti aj rodičov, v rôznych cenových úrovniach. Zákazníci už vedia, že sa na nás môžu spoľahnúť, že stále hľadáme niečo lepšie, nové a vkusné. Kvalita, dizajn, zákaznícky servis, rýchle dodanie, ekologické balenie, overené aj nové trendy značky a milý, láskavý prístup, to nás definuje.

10.Čo by ste poradili začínajúcim podnikateľkám, ktoré sa snažia popri malých deťoch rozbehnúť niečo vlastné?

Aby boli originálne, aby nekopírovali niečo, čo si myslia že je úspešné, aby nerobili takéto skratky. Ďalej aby mysleli aj na seba a oddychovali. Aby sa obklopili šikovnými ľuďmi, aby sa učili nové veci, prijímali výzvy, aby sa do toho nebáli dať svoje srdce, priznať aj keď sa niečo nepodarí. Nič iné, svetoborné im neporadím ani ja, ale ak je niekto pracovitý, čestný a má dobrý nápad, úspech sa dostaví.

 

Zdroj foto: Osobný archív značky Ježko Bežko

Tagy

Zanechaj nám svoj komentár