Začnite písať

PR ČLÁNKY

5 tipov, ako na efektívny a produktívny home office

Práca z domu sa stala súčasťou pracovného života mnohých zamestnaní. Aby ste zlepšili svoju organizáciu a udržali disciplínu, je dôležité nájsť si rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Prečítajte si náš článok a dozviete sa o piatich tipoch, ktoré vám pomôžu z pohodlia domova byť pri práci efektívny.

1. Základom je dobré plánovanie

Aj keď môžete vďaka práci z domu pracovať kedykoľvek chcete, je dobré dodržiavať nejakú rutinu a stanoviť si presnú pracovnú dobu. Preto sa snažte každý deň začínať a končiť v rovnaký čas. Práca v presne stanovenom čase vám pomôže dodržiavať denný režim, zlepšiť produktivitu a prinesie vám rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.

Rozpíšete si tiež podrobne úlohy, ktoré vás v daný deň čakajú. Rozdeľte ich na menšie časti a venujte im potrebný čas. Ak vás nejaká úloha veľmi znepokojuje, skúste ju urobiť hneď na začiatku pracovného dňa. Zbavíte sa stresu a po zvyšok pracovnej doby sa budete môcť sústrediť na iné povinnosti.

2. Majte správnu techniku

Pri produktívnom home office hrá technológia a pohodlný nábytok dôležitú úlohu. Do svojej pracovne si preto zaobstarajte stoličku s dostatočnou oporou chrbta. Nezabúdajte tiež na umiestnenie monitora. Jeho vrch by mal byť pri práci v rovnakej výške ako vaše oči. Takto sa vyhnete bolestiam chrbta a krku.

Súčasťou vášho technologického vybavenia by mal byť aj neobmedzený internet na doma, kvalitná webkamera a slúchadlá s mikrofónom pre online komunikáciu s kolegami a klientmi.

3. Vytvorte si príjemný pracovný priestor

Možno znie lákavo pracovať z mäkkej postele, nie je to však dobrý nápad. Vášmu telu to totiž vysiela signál na oddych, a tak sa skôr či neskôr začnete cítiť unavene. Najlepšie miesto na prácu je stôl. Pred tým, než začnete, si ho poriadne upracte a skrášlite kvetmi alebo sviečkami. Nedávajte však naň príliš veľa vecí, pretože vám budú uberať na pozornosti, a tiež vám môžu prekážať pri práci.

Zdroj: unsplash.com

4. Snažte sa nerozptyľovať

Pri práci z domu sa musíte veľmi snažiť, aby vás nerozptyľovalo vaše okolie. Či už ide o deti, príbuzných alebo domácich maznáčikov, ktorí chcú vašu neustálu pozornosť. Aby ste sa mohli sústrediť na prácu, musíte si stanoviť jasné pravidlá. Dajte svojim blízkym vedieť, kedy pracujete, a kedy máte voľno.

Oberať o čas vás môže aj váš telefón a sociálne siete. Skúste si preto pri práci vypnúť notifikácie. Určite tiež nepracujte pri zapnutej TV. Ak radi počúvate hudbu, skúste si na YouTube zapnúť playlist na sústredenie.

5. Po odpracovanom dni sa odmeňte

Pri práci z domu sú hranice medzi osobným a profesionálnym životom veľmi tenké. Práve možnosť vypnúť po pracovnej dobe vám pomôže prísť na iné myšlienky a relaxovať. Skúste sa preto venovať svojej rodine, priateľom, nejakému koníčku alebo vybehnite len tak do prírody. Vyčistíte si vďaka tomu hlavu a budete pripravený čeliť ďalšiemu pracovnému dňu.

Zdroj: unsplash.com

Zanechaj nám svoj komentár