H&M stiahlo reklamu po obvineniach zo sexualizácie detí
Módny gigant H&M čelí vážnym obvineniam a verejnému pobúreniu po spustení svojej najnovšej reklamnej kampane na školské uniformy. Kampaň, ktorá bola označená za „nevhodnú“ a „sexualizujúcu“, vyvolala okamžité reakcie a nútila značku k okamžitému odstúpeniu a ospravedlneniu.
Kampaň, ktorá sa nevydarila a ešte aj pobúrila
Vo svete módy, kde každý obraz a slogan môže mať obrovský vplyv, sa spoločnosť H&M ocitlo v centre veľkej kontroverzie. Nedávna reklama značky na školské uniformy, ktorá zobrazovala dve mladšie dievčatá s nápisom: „Zaujmi sa školskou módou H&M“, vyvolala okamžité obvinenia zo sexualizácie detí. Táto kampaň, zameraná hlavne na austrálsky trh, bola rýchlo stiahnutá po silnej verejnej kritike.
Kampaň, ktorá mala byť oslavou návratu do školy, bola okamžite zatienená kontroverziou. Na sociálnych sieťach sa objavilo množstvo negatívnych reakcií, kde ľudia vyjadrovali svoje obavy z nevhodného posolstva, ktoré táto reklama vysiela.
Spoločnosť H&M sa ospravedlnila
H&M sa rýchlo ohradilo a vydalo ospravedlnenie, v ktorom uviedlo: „Túto reklamu sme odstránili. Veľmi sa ospravedlňujeme za urážku, ktorú sme spôsobili a budeme sa zaoberať tým, ako budeme prezentovať kampane v budúcnosti.“ Napriek tomu tento krok nezabránil kritike zo strany rodičov, aktivistov a organizácií.
Jednou z najhlasnejších kritičiek bola Justine Robertsová, zakladateľka a výkonná riaditeľka Mumsnetu. Pýtala sa, prečo bola kampaň vôbec schválená a poukázala na dlhotrvajúce obavy zo „sexualizovanej kultúry“, ktorá preniká do života detí. V roku 2010 spustili kampaň „Let Girls Be Girls“ s cieľom bojovať proti predčasnej sexualizácii mladých dievčat v reklame a médiách.
Prečítajte si: 6 dôvodov prečo by ste nemali uverejňovať fotografie vašich detí na internet
Podľa odborníkov reklama „lichotí pedofilom“
Ďalší účastníci kampane, vrátane austrálskej aktivistky Melindy Tankard Reistovej a psychologičky Dr. Pam Spurr, sa pridali k odsúdeniu tejto reklamy. Tankard Reistová sa na sociálnych sieťach pýtala na zámer H&M s touto reklamou, zatiaľ čo Dr. Spurr komentovala, že reklama „lichotí pedofilom“.
Tento prípad poukazuje na dôležitosť etických hraníc v reklame, najmä pri zobrazovaní detí. Je to pripomienka pre všetky značky, že ich marketingové kampane by mali byť citlivé a zodpovedné, najmä voči mladým a zraniteľným skupinám. H&M, hoci uznalo svoju chybu, no čelí teraz úlohe obnoviť dôveru verejnosti a zabezpečiť, aby sa podobné chyby už neopakovali v budúcnosti.
Zdroj článku: www.the-sun.com
Zdroj titulnej fotky: www.the-sun.com