Národnú linku na pomoc deťom v ohrození kontaktovalo takmer 7 000 ľudí
Od spustenia Národnej linky na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(C)K kontaktovalo konzultantov cez čet viac ako 6500 ľudí, spolu viac ako 20.000-krát. Prostredníctvom e-mailu to bolo viac ako 170 ľudí. Konzultanti v rámci tejto linky najčastejšie riešili samotu, šikanu, vzťahy s rodičmi či depresívne stavy. Asi v tretine prípadov išlo o osoby do 12 rokov.
„Dnešná uponáhľaná doba často nedáva priestor rodičom či učiteľom rozprávať sa s deťmi o ich problémoch, trápeniach a pocitoch a pre to tieto deti vyhľadávajú priestor, ktorý im ponúkajú anonymné linky pomoci. Jedným z cieľov národnej linky je povzbudzovať a podporovať deti k bližšiemu a pevnejšiemu kontaktu s rodičmi a inými blízkymi osobami,“ uviedol štátny tajomník Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky Peter Pamula.
Generálny riaditeľ a generálny tajomník služobného úradu ÚPSVaR Peter Ormandy priblížil, že začiatkom tohto roka sa prostredníctvom projektu v rámci Programu Slovensko zabezpečilo viac ako šesť miliónov eur z európskych zdrojov tak, aby mohla táto forma pomoci bez prerušenia pokračovať.
Národná linka poskytuje poradenstvo, prevenciu a aj krízovú intervenciu online dištančnou formou prostredníctvom četovej a e-mailovej komunikácie. Pomoc poskytuje všetkým klientom bezplatne a v nepretržitej prevádzke.
Prečítajte si: Hnutie Slovensko navrhuje zriadiť inštitút školského ombudsmana
Na linku sa okrem detí môžu obrátiť aj mladí ľudia, ktorí poznajú vo svojom okolí mladého človeka s problémom a chcú mu pomôcť. Rovnako tak môžu národnú linku kontaktovať aj dospelí klienti s podnetom k riešeniu prípadu násilia na dieťati.
Táto linka bola spustená pred tromi rokmi v rámci národného projektu Podpora ochrany detí pred násilím, ktorý bol ukončený koncom minulého roka.
Zdroj: TASR