9 efektívnych tipov ako mať stovky aktívnych sledovateľov na Instagrame

Share

Sociálne siete sú momentálne najväčším reklamným nástrojom. Ak chcete predať seba alebo budujete svoju značku naše tipy vám zaručene prilákajú aktívnych sledovateľov na vaše sociálne siete.

BIO je základ

Bio na Instagrame je jeden z hlavných faktorov, vďaka ktorému ťa používatelia môžu začať sledovať. Preto nikdy nezabúdaj na kvalitné BIO. BIO má 4 riadky, využi ich naplno. V prvom riadku povedz, čo robíš. V druhom, ako to robíš. V treťom podpor svoju prácu. Napríklad odkazom na firmu, pre ktorú pracuješ alebo web s ukážkou tvojej práce. V štvrtom riadku využi možnosť priložiť link s odkazom na stránku. Tu je miesto pre tvoje portfólio, e-shop alebo inú webovú stránku, ktorá dodá hodnotu tvojej práce.

Ako začať

Nech už na svojej sociálnej sieti chceš ponúkať čokoľvek, ako prvé musíš mať prehľad.  Prehľad o téme, ktorej sa chceš venovať. Čím väčší prehľad tým lepšie pre teba a tvoju prácu. K prehľadu patrí aj prehľad konkurencie. Nájdi svojich konkurentov. Ak žiadnych nepoznáš, jednoducho ich nájdeš cez kľúčové slová vo vyhľadávači Google. Spoznaj svoju konkurenciu, stalkuj ju. Stalkuj web konkurencie, sociálne siete, cez aké komunikačné kanály komunikuje a ako komunikuje, sleduj, aké fotografie a popisy postuje. Spoznaj nielen online, ale aj offline svet konkurencie. Čiže či má napríklad nejakú predajňu alebo iný podnik, kde ponúka svoju prácu. Zisti si cenu, za ktorú ponúka svoju prácu. Inšpiruj sa silnými stránkami konkurencie.  No využi jej slabé stránky, ktoré premeníš na tvoju príležitosť, priestor kde môžeš byť ty lepší.

 

Cieľovka

Základom k úspechu na sociálnych sieťach je určiť si, kto je tvoja cieľová skupina. Koho chceš zaujať? Kto má byť tvoj sledovateľ? Pamätaj, že nikdy nemôžeš zaujať všetkých. Preto si vyber presnú cieľovú skupinu a útoč priamo na nich. Sú to ženy? Športovci alebo ľudia, ktorí sa zaujímajú o ekológiu?

Message

Keď už máš bio, cieľovú skupinu, urči si čo je tvoja message. Tvoj odkaz. Čo je to základné, čo chceš svojim sledovateľom ponúknuť. Nejaké tvoje heslo, citát, jednoducho silný odkaz, ktorý vypovie niečo o tebe/tvojej značke.

Ak chceš svoj Instagram dostať na vyšší level, nauč sa to s nami hneď teraz.

Pripravili sme si pre teba sériu webinárov, vďaka ktorým si zmanažuješ svoj Insta-profil ľavou zadnou.

Klikni tu pre viac info.

Ako na Instagram – séria 3. webinárov

Influencerov voľ s rozumom

Ak sa rozhodneš získať viac sledovateľov vďaka pomoci od influencerov, vyberaj ich správne. Influencer, ktorý propaguje teba alebo tvoju značku, by mal byť v súlade s tým, čo prezentuješ. V súlade s tvojimi názormi, s tvojou message. Napríklad ak ponúkaš na predaj ekologické produkty, tvoj influencer by určite nemal žiť konzumným spôsobom života a zo svojho Instagramu mať moderný teleshoping. Nemusíš voliť len makro influencera. Niekoho kto má 100 tisíc sledovateľov. Niekedy je účinnejší mikro influencer. Ak je influencer zvolený správne a ty máš jasne určenú cieľovú skupinu, dokáže ti aj človek s 3 000 sledovateľmi prilákať omnoho viac nových sledovateľov ako niekto, kto má 200 tisíc follows.

 

Silné slová

Ak chceš zaujať svojim príspevkom, používa silné slová. Slová, ktoré vyvolajú zvedavosť, ako napríklad:

  • tajné,
  • zakázané,
  • cenzurované,
  • skryté,
  • interné info,
  • súkromné.

Slová, ktoré podporia túžbu:

  • zdarma,
  • neobmedzené,
  • efektívne.

Slová, ktoré vytvoria dôveru:

  • potvrdené,
  • certifikované,
  • testované,
  • overené.

Aký je prostriedok tvojej práce

Nezameriavaj sa len na suchý predaj svojej práce. Nepredávaj produkty. Predávaj priamo to, čo s tými produktmi alebo tvojou prácou ľudia dokážu. Ako napríklad, ak kupuješ fľašu vody, nekupuješ fľašu, ale kupuješ prostriedok na uhasenie smädu.

Vytrvalosť prináša víťazstvo

Ak sa ti nedarí, hlavne to nevzdávaj. Robiť chyby je normálne. Nie každý príspevok, ktorý pridáš na sociálnu sieť, funguje na 100%. Tvorba kvalitného obsahu zaberá hromadu času a zároveň niekedy môže kreativita a nápady chýbať. Ak máš pochybnosti o sebe, o svoje práci vytrvaj, pretože vytrvalosť prináša víťazstvo.

Ako získam 100/1 000 sledovateľov

Prvých 100 sledovateľov vieš získať najmä vďaka tvorbe pravidelného obsahu s pridanou hodnotou. 500 sledovateľov získaš, ak sa budeš zapájať do diskusií v komentároch. 1 000 ak sa budeš venovať aktuálnym témam, ktoré rezonujú v spoločnosti. Ak chceš 2 000 sledovateľov mal by si začať používať viaceré komunikačné kanály, nielen jeden. Vďaka optimalizovanej reklamnej kampani získaš až 3 000 sledovateľov. Ak všetky tieto body spojíš dohromady môžeš získať minimálne 4 000 sledovateľov.

 

Ako jednoducho zvýšiť návštevnosť profil

  • Používaj hashtagy (nikdy nie v komentári).
  • Zdieľaj obsah iných.
  • Spolupracuj a podporuj konkurenciu.
  • Buduj vzťah so svojimi sledovateľmi, komunikuj s nimi.
  • Používaj reklamu.
  • Používaj reels.

 

Zdroj foto: Pexels